Nuffnang

Penaja

Sabtu, 21 September 2013

Mana Mungkin, Aku Hanya Manusia.


Air mata ini
Telah lama
Kering
Sebelum takdir
Menghentam jiwa
Yang tanpa ragu
Membinasa
Istana yang dibina
Dari kepal
Angan-angan
Mimpi yang diidam.

Mana mungkin,
Aku hanya
Manusia. 

Kayuhan
Yang makin perlahan
Hanya
Sayup memandang
Musnah tak
Mampu untuk
Terhalang
Pedihnya
Walau terasa
Bagai mahu mencabar
Segala wibawa
Namun,
Apakah ada
Segala upaya
Melukut hanya
Tinggalan zaman.

Mana mungkin,
Aku hanya
Manusia. 

Mana mungkin
Tangan kecil ini
Mampu merubah
Segala macam
Cubaan demi cubaan
Yang tak tertahan
Menggagal angan
Kaki yang rapuh
Mudah amat runtuh
Walau dipasak utuh
Sekira yang menimpa
Bertalu tak mau
Meninggal jejak
Nafas walau sehela.

Mana mungkin,
Aku hanya
Manusia.

Hanya mampu
Mengharapkan
Ribut gelora ini
Reda sebentar
Untuk memberi
Ruang
Nafas dikumpul
Tenaga disimpul
Meneruskan
Hidup yang
Terkadang bosan
Dilalui.

Mana mungkin,
Aku hanya
Manusia.

Kampung Melayu Subang
21 September 2013


Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis