Nuffnang

Penaja

Jumaat, 25 Oktober 2013

Gelombang Kegilaan Yang Semakin Mengecutkan Perut

Assalamualaikum w.b.t

Sedang kita leka mengejar kemewahan dan keselesaan dunia, kita terlupa untuk melihat sejenak sekeliling kita. Hatta kita sendiri terlupa di mana keluarga kita, juga keselamatan mereka dan ada juga lansung lupa tentang nilai dan keselamatan diri sendiri. Dalam arus hidup yang semakin maju, membuatkan ramai di kalangan manusia memilih jalan pintas ke neraka dan juga singkat fikiran dalam melakukan keputusan. Dan bahananya amat dasyat sekali.

 Untuk berita selanjutnya Klik Sini

 Apa yang akan anda lakukan sekiranya mendapat panggilan telefon mengatakan sesorang yang mempunyai hubungan dengan anda ditimpa kecelakaan? Hari ini, segalanya mungkin. Dari jenayah kecil hinggalah ke jenayah berat memungkinkan dilakukan terhadap kita dan insan di sekeliling kita. Nyawa manusia seumpama tiada nilainya lagi. Sewenangnya diragut tanpa sifat simpati.

 
Untuk berita sepenuhnya klik sini

 Di manakah nilai nyawa dan diri seorang manusia? Diperlaku seperti haiwan yang tak berbicara. Diperlaku dengan penuh hina seperti pelakunya seorang syaitan yang bertopengkan binatang! Apa yang ingin dikecapi? Apa yang ingin dimiliki? Dengan akal yang sempurna dianugerahkan Ilahi pun tak termampu digunakan sebaiknya. 


Untuk berita sepenuhnya Klik Sini

 Setelah berlaku jenayah silih berganti, ada yang tak keruan. Mengenang nasib dan keselamatan insan tersayang. Mengenang nasib dan keselamatan diri sendiri bagaimana nanti. Ada juga di kalangan kita ternanti-nanti, apa pula yang berlaku esok hari? Bunuhkah? Rompakkah? Rogolkah?

 Terlalu dangkalnya rasa menjadi manusia tatkala segalanya serba maju. Dan kita sedar, semakin lama menjadi manusia, semakin kuat rasanya gelombang kegilaan menghentam tiap-tiap yang mendatang. Dan kita masih mampukah tersenyum tika mana Malaikat Maut menjemput dan kita meninggalkan dunia tanpa sedikit rasa sesal terhadap keluarga, terhadap dunia?

Sekian,
Wassalam.

Catat Ulasan

Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis